Naturgodis och vattenskotrar

Fick en förfrågan vad min bok kostade och den kostar 200kr och man beställer den via min mail [email protected].

Jag är fullt medveten om att sist jag skrev här var den 13 april 2009, alltså otroligt länge sedan. Tänkte att jag skulle komma med någon sorts förklaring till detta, men inte just nu tyvärr.

men jag återkommer.

keep up the good work people.

Har under året skrivit krönikor i Umeås egna Nöjesmagasinet. Tänkt att jag kunde lägga upp några av dem här. Så här har ni lite läsning.

Naturgodis och vattenskotrar

Jag vill ha en ny iPod i fin färg, en större TV, de snygga byxorna från Monki och tröjan från H&M. En fin sommarklänning, solglasögon, TV spel, en iPodstereo, smink, skjortan från Carlings och en digital systemkamera. Jag vill ha en snyggare soffa och stora jäkla högtalare. Nya hörlurar, skridskor, en divansoffa och en kristallkrona. Helkaklat badrum och chinos. En longboard, svarta pumps, stroboskop, LCD TV och ett hemmabiosystem. Också en iPhone. Jag vill ha tygskor och en ny frilla. En skinnjacka, vinylspelare och en stor traktor. En helikopterhjälm, guldfiskar och en radiostyrd bil. En legoborg och en swimming pool med trampolin. En studsmatta och en mjukglassmaskin. En juicepress, ett bollhav och en jordglob. En dockteater och en fyrhjuling. Jag vill ha världens längsta skateboard och en klättervägg. En fallskärm och en lyftkran. En kardborredräkt och inlinesdräkten i filmen Yes man. Jag vill ha en rökmaskin och hundra diskokulor. En rutchbana, röntgenglasögon och en vattenskoter med fem traktordäck bakom. Ett segelflygplan och en egen pilot. En elbil och ett hus i ett växthus. En svävarbräda som i ’Tillbaka till framtiden 2’ och en tänkarhjälm. En surfbräda och en egen strand. Alla Björk-skivor på färgad vinyl och en privat konsert med The Clash. Ett fett hemmagym och vampyrtänder. En egen rulltrappa och en flygande matta. Jag vill ha ett hopptorn, en ubåt och gratis naturgodis i hela mitt liv. En bubbelgumsmaskin och en linbana till jobbet. Också vill jag ha en hel garderob med overaller.

Hur kommer det sig att vi är så peppade på prylar när en skön promenad är så mycket mer värt? Hur kommer det sig att vi vill ha massvis av nya kläder när vänskap ger så mycket mer? Hur kommer det sig att teknik ofta styr vår fritid när det är sällskapsspel som verkligen får oss att skratta? Hur kommer det sig att vi förlorar oss i konsumtionsträsket när upplevelser är det vi i slutändan kommer ihåg? Hur kommer det sig att vi lägger all vår energi på ytlig skönhet när det är så, att inget gör en människa så vacker som kärlek gör?

 

Fundera själv lite över detta idag och försök att göra någonting som gör dig glad. Verkligt, på riktigt jätteglad och inte tillfälligt glad eftersom du köpt en ny tröja som du är skitsnygg i.

 

Utan vad gör dig lycklig, vad ger dig verklig njutning och är det någon skillnad mellan vad du vill ha och vad du egentligen behöver?


Kommentarer
Postat av: Nath

fantastiskt skrivet, helt rätt.

lämnade stockholm för umeå pga EXAKT det du skriver.

enjoy life!!

2010-02-21 @ 15:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback