wikipedia kunskaper om vackerhet

På Måndag håller jag en föreläsning i på Lidingö klimat och miljökonferens 2008 och på Onsdag på en inspirationsdag för SV här i Umeå.




Ha en fin helg. 
Unna er något vackert! (och då menar jag riktigt riktigt vackert. alltså vacker påriktigt! en snygg tröja eller ett par skor gills inte. Däremot en känsla eller en upplevelse, de gills absolut)

"Den subjektiva upplevelsen av skönhet innefattar ofta en tolkning av någon entitets balans eller harmoni med naturen, vilket kan medföra attraktion och känslomässigt välmående."
Wikipedia

Den miljömedvetna modellen Texas Olsson

Har återigen avslutat en föreläsningsturné i värmland och dalarna, I fredags var jag på Miljötinget i Mora. Ett helt underbart initiativ, som varit i 18 år nu, där elever i åk 9  t.o.m sista året på gymnasiet får komma över en helg för att lära sig mer om miljöfrågor och träffa andra ungdomar i kommuner runtomkring som också är intresserade av dessa frågor. Det var superkul att föreläsa för de ca 400 personer som lyssnade på mig. Ni är underbara allihopa och jag hoppas er Miljötingshelg var super rolig och inspirerande. Alla län borde anordna Miljöting!

 

Läste en väldigt rolig artikel häromdagen i nyaste numret av modetidningen ELLE. Det var en intervju med den svenska modellen Texas Olsson som gått och gjort snabbkarriär på sistone. Han berättade en lustig sak i en liten info ruta som hette något i form av "5 snabba om Texas". 

(nu har jag inte tidningen i närheten och kan inte citera i detalj men det stod ungefär såhär) 

1. Slarvig, köper en ny mobil varannan månad för att jag tappar bort dem hela tiden.

2. ....

3. ....

4. ..... 

5. Körkortsstrejkar. Det är mitt sätt att göra något bra för miljön. Det är dåligt för miljön att köra bil. Man borde förbjuda bilar i innerstan och åka mer kommunalt.

 

Någon som  märker dubbelmoralen i detta?

 Jag kräver inte av alla att vara super super medvetna men han har säkert inte ens tänkt tanken att köpa nya mobiler varje månad kanske inte heller är så värst bra för miljön. 


vilse i Örebro och lyckade föreläsningar

Sitter på Örebro tågstation och väntar på ett tåg, eftersom jag missade mitt andra. Har blivit väldigt duktig på att åka tåg och buss och det här var faktiskt första missödet på hela hösten.

Har haft 3 lyckade föreläsningsdagar i Borlänge, Karstad och Storfors. Imorgon ska jag föreläsa i Hedemora och på Fredag i Mora på Miljötinget. Det förvånar mig att jag inte tröttnar på att stå och säga samma sak timme efter timme men det gör jag inte. Det är lika roligt att föreläsa varje gång. Något som dock är lite tröttsamt är alla resor. Tänk vad skönt det skulle vara att kunna teleportera sig.


Ta hand om er.