Tågresor och turné

I tisdags började min turné. I tisdags tog även jordens resurser slut för i år. Alltså de resurser som jorden kan återbilda tog slut. Så från och med i tisdags fram till jul så lever vi på jordens reserver.
Tisdagkväll hoppade jag somsagt på ett nattåg för att starta en två veckors föreläsningsturné. Jag har hunnit hålla 5 föreläsningar sedan i onsdags och alla har gått helbra. Jag får nya insikter efter varje föreläsning och jag börjar bli rätt så varm i kläderna vid det här laget. Jag har fått mycket bra respons och idag sa ett gäng tjejer till och med att "det var grymt bra!", det värmer.
Nu befinner jag mig i Göteborg för att imorgon besöka Bokmässan och sedan ta tåget till Stockholm. Och tacka vet jag tåg!!

"Om ni var tvungen att byta ut någon del i/av er kropp till en teknisk grej, vilken del och till vad?"

Kommentarer
Postat av: julia

Såg dig på ForskarFredag idag, du var jättebra! Skulle sagt det till dig men vi var tvungna att springa till spårvagnen. Du är grym!! kramkram

Postat av: en mus

Men hallå! Fridén är ju på bokmässan. om du ser henne måste du hälsa att hon ska skynda sig svara på mailkaffet!



och hälsa dig själv att vi måste höras snart :(



purrepurre

2008-09-26 @ 19:40:55
URL: http://mariakarlsson.webblogg.se/
Postat av: samma mus

SOM SVAR PÅ DIN FRÅGA så skulle jag LÄTT byta ut ... eh.. typ.. tolvfingertarmen.

Jag tror nämligen det är jävligt få som skulle göra det.

Så skulle jag helt plötslkigt vara en av få som kunde kontrollera den.Jag har ingen aning om vad den gör och orkar inte ta reda på det hellet.

Det kan även hända att jag just hittade på den tamen.

Hur som helst; jag skulle byta ut tolvfingertarmen!

Det vore ascoolt



typ:'passarej ficker. jag har en mindcontrolled twlevefingertarm'

hahahahha

vore ascoolt. ingen skulle fatta nånting.

Jag skulle va hulken.

2008-09-27 @ 01:11:06
URL: http://mariakarlsson.webblogg.se/
Postat av: samma mus

som ett litet lexikon:



plötslkigt = plötsligt

hellet = heller

tamen = tarmen

ficker = fucker



slut

hej

2008-09-27 @ 01:13:22
URL: http://mariakarlsson.webblogg.se/
Postat av: Kerstin -gammal tant

hörde din föreläsning för några dagar sedan och blev...ja vad ska man säga.....helt förstummad. Så himla bra av en så ung tjej som du! Det känns plötsligt som det finns hopp om världens framtid även för barn och unga.

Fortsätt kämpa, prata och övertyga. Du gör det med en fantastisk övertygelse! Ingen går oberörd från dina föreläsningar.

PS Dessutom skulle jag, om jag hade pengar, vilja köpa en miljon ex av din bok och dela ut till alla, ja säger alla människor, gamla unga glada ledsna korta långa tjocka och smala jag möter. Hoppas du lyckas på Bokmässan! DS

2008-09-27 @ 17:13:25
Postat av: sofiabergdén .

Hej. Jag va på din föreläsning på Röhsska mussét i göteborg. Och jag tycker din föreläsning va jättebra, och jag undrar vart man kan få tag i din bok? Jag blev väldigt inspirerad och vill mer än gärna ha din bok.

Många kramar

Från en säger;

"Visst fan bryr jag mig!"



/Sofia

2008-09-27 @ 21:58:37
URL: http://bergden.blogg.se/
Postat av: karin

tack för en jätteinspirerande och bra föreläsning idag i hudiksvall!



imponerande att du uträttat så mkt i din ringa ålder!

det ger hopp till oss andra=)



lycka till i framtiden!

2008-09-29 @ 17:47:34
URL: http://karincollin.blogg.se/
Postat av: Krille

Halloj! skulle gärna vilja ha källa till jordens resurser och vilken takt de produceras samt hur vi använder dessa, då jag själv är nyfiken på tex när vi når brytgränsen på produktion kontra konsumtion av syret!

/Mvh Krille

2008-10-01 @ 12:16:08
Postat av: karin lewerin

Hej Nanny-Maja!

Och tack för ett superinspirerande besök i Götene i torsdags! Här är några kommentarer från våra elever:

Det var bra att hon var yngre, man orkade hänga med."

" Hon använde uttryck som vi förstod."

"Hon la upp det på det sätt som gjorde att man förstod problemet."

"Hon visade inte massa diagram. Däremot visade hon ett sopberg."

"Man kände till siffrorna, men nu vet man också vad det leder till."



Läraren frågade om det var något som inte var bra. De kunde inte komma på något, så de var riktigt nöjda! Nu ser vi fram emot den nya versionen av boken!

Allt gott från Karin & co i Götene

2008-10-02 @ 15:59:29
Postat av: elev från k-torp

måste bara säga att din föreläsning idag var grymt bra!

keep it up :P

OOOOW och utseendet!! :O du är för fin för att hålla på med "hållbar utveckling" :D

2008-10-04 @ 00:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback