Fantastiska människor och operaupplevelser

Höll två föreläsningar för åk 5-6 igår på en skola här i Umeå. Dessa härliga små krabater är helt otroliga, de räckte febrilt upp händerna efter nästan varje mening jag sa för att kommentera, fråga eller berätta någonting liknande som de varit med om. 


Och här var ett fint mail jag fick av en tjej som lyssnade på mig: 
"hejsan nannymaja :)
jag var en av dom som du hade föreläsning för.. ehm alltså i 6an och 5an
:) men jooo ,. jag vill säga att jag älskade din föreläsning den var så
bra s jag skulel kunna se den frela gånger! jag lovar!!!!!"

Jag blir alldeles rörd när jag läser det.

andra fantastiska människor förutom tio till tolvåringar är människan i allmänhet. Förra veckan under en föreläsning i Uppsala så spekulerade jag om att dom kanske skulle ha några sorts sensorer i golvet så när eleverna gick i korridorerna så skapas det energi till skolan och igårmorse läste jag i senaste illustrerad vetenskap att: " i Tokyo exprimenterar East Japan Railway Company med ett tryckkänsligt golv, som skördar miljövänlig ström från resenärernas fotsteg"

Snart förvånas jag inte av någonting,  människan är så sjukt påhittig. Vad jag dock förvånas över är alla inte använder sin otroliga påhittighet och försöker bevara naturen och jorden vi lever på.

Jag var på Opera igår och såg trollflöjten, min första operaupplevelse, det var vackert och häftig men också väldigt sövande, så andra akten slumrade jag till då och då, men vackert var det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej nanny-maja! jag vill bara säga att jag var en av de som lyssnade på din föreläsning i djupedalskolan och jag tycker att du pratade otroligt bra. jag känner mig verkligen medveten nu, även om jag tänkt på dessa saker förut, om hur allvarligt det verkligen är. och jag vet många fler som tagit åt sig ordentligt av det du sa. jag tror att det du ville, påverka människor, kommer att gå jättebra för dig för du ger verkligen intryck på människor! tack så mycket för att vi fick lyssna på dig! /en glad elev



...och så vill jag bara säga att ditt namn är så otroligt häftigt :)

2008-10-17 @ 14:31:39
Postat av: Elisabeth Ernehag

Hej!

Jag vill bara skicka en rad och tala om att även medelålders tanter tillhör din fanclub; jag bir så lycklig när jag ser unga människor vara så kloka - oj, vad världen behöver er!

Ser att du ska till Klippan i slutet av november och undrar hur jag ska kunna lura dig att komma till Ängelholm, ca 30 km från Klippan, för att hålla en föreläsning här?

Hoppas du har ork, tid och möjlighet att svara!

Varma hälsningar från en beundrare som också försöker få tag på din bok

2008-10-21 @ 17:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback