Den miljömedvetna modellen Texas Olsson

Har återigen avslutat en föreläsningsturné i värmland och dalarna, I fredags var jag på Miljötinget i Mora. Ett helt underbart initiativ, som varit i 18 år nu, där elever i åk 9  t.o.m sista året på gymnasiet får komma över en helg för att lära sig mer om miljöfrågor och träffa andra ungdomar i kommuner runtomkring som också är intresserade av dessa frågor. Det var superkul att föreläsa för de ca 400 personer som lyssnade på mig. Ni är underbara allihopa och jag hoppas er Miljötingshelg var super rolig och inspirerande. Alla län borde anordna Miljöting!

 

Läste en väldigt rolig artikel häromdagen i nyaste numret av modetidningen ELLE. Det var en intervju med den svenska modellen Texas Olsson som gått och gjort snabbkarriär på sistone. Han berättade en lustig sak i en liten info ruta som hette något i form av "5 snabba om Texas". 

(nu har jag inte tidningen i närheten och kan inte citera i detalj men det stod ungefär såhär) 

1. Slarvig, köper en ny mobil varannan månad för att jag tappar bort dem hela tiden.

2. ....

3. ....

4. ..... 

5. Körkortsstrejkar. Det är mitt sätt att göra något bra för miljön. Det är dåligt för miljön att köra bil. Man borde förbjuda bilar i innerstan och åka mer kommunalt.

 

Någon som  märker dubbelmoralen i detta?

 Jag kräver inte av alla att vara super super medvetna men han har säkert inte ens tänkt tanken att köpa nya mobiler varje månad kanske inte heller är så värst bra för miljön. 


Kommentarer
Postat av: Linnea

Man ser verkligen dubbelmoralen i honom, ser ut som två olika personer.



Han säger bara det där om körkortet för att han är för lat för att ta det. Sen när är det dåligt att ta körkort? det är väl själva körandet av bilen som är miljöboven? Han åker garanterat taxi ofta istället för tåg.



hahaha, vad jág är fördomsfull.

Postat av: Bonnica

Du var grymt bra på Miljötinget!

Fler borde engagera sig på samma sätt som dig.



Jag beundrar dig.

2008-11-27 @ 20:50:40
URL: http://bonnica.blogg.se/
Postat av: benny

Hade han varit ful hade du varit förbannad. Nu är han snygg och då vill du ha honom och förlåta...

2008-11-30 @ 00:22:11
Postat av: Frida

Ha, som om han skulle klara sig utan telefon eller? "Hoppsan, nu har jag tappat bort min telefon igen. Äsch, en supermodell är väl inte i så stort behov av att vara nåbar?" Japan gör lika många telefoner ändå.

2009-05-30 @ 00:10:50
Postat av: krisha

vill bara veta hur mkt din bok kostar? =)



såg att nån frida snackade de skit, tråkigt att många e så jävla omedvetna o omogna. =S tycker nästan synd om såna!

2009-12-15 @ 21:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback