Tankgubbeflygstrejk och resfeber

Planet Umeå-Arlanda var försenat 2 timmar på grund av att dom som tankar planen i Paris strejkade. När jag skulle till Paris i februari så strejkade dom också.
Hursomhelst så så fick jag pussa lite längre på mina nära och kära, sitta och läsa i solen och tänka igenom allt jag glömt packa eller ångra sådant som jag packat ned utan att kunna göra något åt det. Nu är jag iaf på Arlanda, fylld av resfeber och med väskan fylld med 200 pennor, anteckningsblock, hopprep och fotbollar som jag ska ge till barnen i skolan där jag kommer att jobba.


Väntar på att Linnea ska dyka upp här någonstanns.

Är så nervös så att jag inte ens kan fokusera mina ord. Ska iaf spendera natten här på Arlanda också flyger vi till Kenya imorgon kl 06:20.


Det känns otroligt spännande. Fast jag har nog inre förstått riktigt att jag är påväg, trots att jag varit beredd på att åka sedan november -07.

Nu ska jag fortsätta med min nervositet och se om forex har öppet så jag kan växla pengar till visum.


Puss


Kommentarer
Postat av: Anna i Skåne

Tack för boken, du är en stjärna!

Lycka till med resan och utnyttja tiden väl!

Kram/ En tacksam Skånemamma...

2008-05-03 @ 21:12:05
Postat av: Farsan

Hej Maja, jag ska till att sova nu och då tänker jag att när jag vaknar så är du nere i Kenya. Tänker på dig!

2008-05-04 @ 01:20:06
Postat av: Maria

Hjärtat!
Hela mitt liv rasade samman då jag missade ert samtal igår kväll. Låg utslagen efter att ha stoppat i mig två kanelbullar, alltför entusiastiskt.

Nu är ni på väg, eller framme och det är så långt bort under så lång tid och jag hann inte säga sånt man ska säga innan de man älskar allra mest åker till Kenya.
Typ:' tjena läget. gåre bra?' och sånt.. wläh wläh wläh..

Vore nice om Kenya visade sig vara otippat högteknologiskt så vi kan fortsätta som om ni fortfarande var kvar här, ett par mil närmre.
Eller snarare så JAG kan fortsätta som om ni vore ett par mil närmre. Ni ska banne mig se till att påverka världen allt ni kan. Men hör av er så fort ni bara kan! Jag behöver er!
Jag älskar er, mest av allt.

Postat av: Zorro

Nu är du där. Jag hoppades få läsa ett meddelande från dig. Jag är lite orolig. Jag vakar över er./Zorro

2008-05-04 @ 23:59:50
Postat av: Anonym

Nannymaja,här hemma i Umeå är det snart sommar,syrener,sol & dax för bad i havet....hoppas allt är väl med dig i Kenya...njut allt du kan :)
Vi ses snart i solen på Träsnidar´n med mjölkfria bullar & saft :)Efter Svalbard alltså:)
puss&kram från mig & Bossekatt

2008-05-25 @ 01:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback