minus trettiotre grader och solsken

Jag befinner mig i paradiset.
Vaknar kl sju på morgonen av att solen skiner in genom fönstret. Termometern visar -30,9 grader, näshåren fryser ihop och varmluftsmolnen från mina andetag är många. Dagarna är fyllda av fjällaktiviteter och solskenet får fräknarna att odlas för fullt i hela mitt ansikte. Nätterna lyses upp av den vackraste fullmåne jag sett på länge och norrskenet spelar på himlen. Om kvällarna spelar vi världens roligaste sällskapsspel och eldar huset varmt inför de iskalla nätterna som gör att vattnet i huset fryser. När pappa klev upp och eldade inatt visade termometern -33 grader. Våra kroppar är möra efter att ha kastat sig upp och ner för fjällen hela dagarna och vi belönar dem med bastu,påskgodis och soffmys.

Såhär ska en påsk vara.
Såhär ska en vinter vara.

Det tar emot att åka härifrån imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback