Omtumlad, inspirerad och hemkommen

Nyhemkommen från ännu en trip, två veckors volontärarbete på ett café på Ängsbacka kursgårds no mind festival. En hippie/yoga/hälso/meditations festival som jag i princip vuxit upp på. I sommar blev min 11:e sommar i rad som jag var där. n vacker plats med underbara människor. På vägen hem åkte jag, min pappa och lillasyster förbi Gotland en sväng för att hälsa på kusin och andra nära och kära. Gotland och Visby tog mig med storm. Något annat som tagit mig med storm är livet. Fick en plötslig chock nu när jag kom hem. Efter att ha varit isolerad på en kursgård utan någon särskild kontakt alls med omvärlden så störtade jag så plötsligt in i allting som händer och finns att göra här hemma. Jobb, 5 sidor mail att svara på, böcker att skicka, kapitel att skriva, intervjuer att göra, pressreleaser att skriva, projekt att planera, göra mig hemmastadd någonstans (bor just nu i resväskor från 4 olika resor), artiklar och krönikor att skriva, ta vara på sommaren och umgås med underbara vänner. Allt kom så direkt inpå att jag drabbades av plötslig oro förvirring och andnöd. Vet inte riktigt i vilken eller vilka ändar jag ska börja ta tag i saker. Intrycken från sista 3 månaderna är många och obearbetade, Idéerna springer omkring som galningar i huvudet och inspirationen kittlar runt lite här och var i kroppen. Jag känner mig allmänt splittrad och i behov av struktur. Det är det svåraste med att jobba med sitt eget. Att lyckas sätta upp arbetstider och komma ihåg att ha fritid. Jag älskar verkligen det jag gör och har sista veckorna insett hur jäkla bra den går för mig, vilket jag är otroligt tacksam för. Jag ska bara bli lite bättre på det här med upplägg av saker och ting, bestämma mig för i vilket hörn jag ska börja. Jag är iaf väldigt glad över att vara hemma, det känns så bra så bra.

Ett hörn jag nog redan bestämt mig för att börja arbeta i är projektet som jag ska jobba med till hösten, jag nämnde det lite hastigast det tidigare inlägget men tänkte att jag skulle beskriva det lite mer ingående. Så här kommer lite info om vad projektet egentligen är för någonting.

 

"Jag har till hösten fått projektstöd av konsumentverket för att under 4 månader (aug – nov) hålla 40 föreläsningar utifrån hennes bok ”Vem fan bryr sig –En bok om dig och mig och världen”. Projektets syfte är att sprida information om medveten konsumtion och inspirera Sveriges skolor och ungdomar att börja tänka efter mer hur våra handlingar påverkar oss själva, andra människor och jorden vi lever på.

Varje föreläsning är ca 60-90 min långa och målgruppen är 11-20 år, tanken är att föreläsningarna ska spridas ut runt om i Sverige så att informationen når ungdomar både mer norr- och söder ut. Därför har 10 av Sveriges större län valts ut och besöka 4 olika skolor i varje av dessa 10 län som är Västerbotten, Dalarna, Jämtland, Östergötland, Värmland, Västra Götaland, Stockholms län, Jönköpings län, Gävleborgs län och Södermanland. Varje skola erbjuds ett paket innehållande föreläsning, ett antal exemplar av min bok och digitalt arbetsmaterial. Allt är helt gratis, uppehälle för mig och teknik (som projektor och ev. mikrofon-mygga) fixas dock av den aktuella skolan. Är ni intresserade är ni välkomna att kontakta mig för att anmäla ert intresse så föreslår jag lediga datum under hösten, föreläsningarna kommer främst att hållas under september t.o.m. november månad. Det är först till kvarn som gäller."



För övrigt så var Svalbard resan helt fantastisk och nästa vecka ska jag vara med i en intervju i Sveriges radio och berätta om resan. Jag håller också på att skriva en krönika till nästa Camino nummer. Jag lägger upp den här när tidningen har publicerats.


Livet är underbart.

p.s från och med nu ska jag bli lite bättre på uppdatering av bloggen. d.s 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback