Kusinakrobatik och brödbak

Dagen har varit fantastisk. Klockan är för länge sedan alldeles för mycket men jag har svårt att gå och lägga mig. Sitter här i köket i Umnäs och mår gott. Filosoferar och skriver. Spanar ut på farfars traktor som står här nedanför på lejdan(?), han har slagit hö. Nu är det nog så mörkt (vilket inte är mörkt alls) som det kommer att bli inatt och snart börjar nog solen att gå upp igen. Svensk sommar är för härligt. Särskilt svensk sommar i Lappland.

Har lärt mina små kusiner akrobatiska och yogiska konster idag, bakat bröd, promenerat och haft väldigt intressanta diskussioner med härliga människor. Jag skrev en låt också, när jag var ute och gick. Den bara kom. så jag skrev ned den. den är säkert skitlöjlig egentligen men det skiter jag fullständigt i. Imorgon ska jag ut och rida med min faster och lilebror sedan sätter vi oss i bilen igen för att köra de 37 milen hem till Umeå igen (eller hem och hem, för tillfället känner jag mig inte riktigt hemma någonstans (förutom här i Umnäs) ).

Appropå dagens intressanta diskussioner så känner jag mig rätt förbannad på människan just nu och jag frågar mig om det är okunskap eller bara ren idioti vi sysslar med. All skit vi stoppar i våra värdefulla kroppar, all skit vi kastar runtomkring oss och all skit vi kastar på varandra.
Skärpning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback