Igårbitti och magiska vipsknäppningar.

Hittills 639 döda i Kenya. Dödssiffrorna fortsätter att stiga. Kofi Annan skulle på besök i fredags och försöka snacka lite vett i Odinga och Kibaki som sitter på sina rumpor och tjurar. Jag hoppas innerligt att dom löser det här.
Det skrämmer mig hur insatt jag är i denna fråga, inte för att jag är väldigt insatt och för att det gör ont i mig när jag läser om hur de plundrar flyktingbussar och dränker passagerarna i en flod utan för att det då slår mig hur mycket annat skit som pågår samtidigt som jag inte ens ägnar en tanke åt. Irak, Sydamerika, andra afrikanska länder, HIV/AIDS m.m m.m. Listan kan göras lång. Jag kräver inte av mig själv att hålla mig uppdaterat av precis allt som händer hela tiden men det slog mig bara hur lite man(jag) bryr sig, och hur fullt upp man(Jag) har med sig själv. Det är väl snarare det, jag bryr mig verkligen, men jag har så fullt upp med mig själv att annat sätts åt sidan och inte ägnas så mycket tid. Jag kan inte göra särskilt mycket åt Kenya konflikten heller, eller någon annan konflikt heller, förutom att försöka påverka de stora nissarna som har inflytande, gå med i en människorättsorganisation m.m. Men det stör mig, jag skulle vilja knäppa med mina magiska fingrarna också vips!.

Min kära lillbror invigde mig i ett nytt ord/uttryck idag, ett helt logiskt och självklart men samtidigt så främmande och oandvänt: Igårbitti.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback