Gott samvete och storslagna naturupplevelser

Hej allihopa.

Nu har jag avslutat hela mitt höst-projekt. Jag har totalt haft 40 föreläsningar inom projektet och ca 20 st utanför. Nu väntar jag bara på mina böcker som är inne på tryckning. Hösten har varit fantastiskt inspirerande, spännande, lite slitsam och givande på alla sätt och vis. Alla härliga människor som jag har haft äran att möta och prata inför. Jag hoppas att mitt projekt fört med sig mycket gott samvete och motivation och jag hoppas att fler börjar ta dessa frågor på allvar och fortsätter att med ett engagerande leende på läpparna påverka människor runt omkring oss att bli mer medvetna om oss själva, andra människor och jorden vi lever på.

 

För varje dag blir det klarare och klarare för mig hur enkla dessa frågor egentligen är och bör göras. Det handlar bara om att visa respekt och omtanke för varandra. Det handlar om att göra goda saker istället för onda. Det handlar om att vara tacksam för att vi har mark att gå på och att se till att inte förstöra marken så att vi kan fortsätta strosa runt den. Strosa runt glada, lyckliga, friska och peppade på livet. Alla dessa frågor är egentligen så självklara. Är det inte helt självklar att jag vill ta hand om min kropp så att den håller sig frisk? Är det inte helt självklar att jag behandlar andra varelser (både människor, djur och växter) med kärlek och respekt. Är  det inte helt självklart att vi borde ta hand om oss själv och denna plats på bästa möjliga sätt, så att andra efter oss också får ta del av allt detta storslagna.

 

Sedan vill jag också tipsa alla människor på hela jorden att titta mer på naturprogram som BBC’s Blue Planet och Planet Earth. Har även nyligen kommit ut en film om jorden som heter Earth the biography och det finns också en film om arktis som heter the white planet. Det är så otroligt fascinerande att se vilken helt sjuk plats vi lever på och alla möjliga knäppa varelser som finns här. 

 

Jag kommer med glädje att fortsätta jobba med dessa frågor!

En av alla skumma skithäftiga typer som lever här


Kommentarer
Postat av: Nicke

Hallå bruden!

Tror du den där killen bryr sig om miljöfrågor? ;)

2008-12-31 @ 00:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback