föreläsningssuccé och flygångest

Avslutade min finfina föreläsningsturné igår. I måndag var jag i Tällberg och föreläste på en lärarkonferens och sedan i Falun hos en klass gymnasieelever som gick sitt första år på mediaprogrammet. Tisdag höll jag 3 föreläsningar på Norrtullsskolan ute på väddö, årskurs 7, 8 och 9. Och igår var jag på Strömbäcks folkhögskola här utanför Umeå. Alla föreläsningar gick jätte bra, och jag fick otroligt fina kommentarer som lagt sig som balsam för själen och motiverar mig att fortsätta med allt det här. Fast jag behöver egentligen inte så mycket motivation utifrån tror jag, jag har nog själv så att det räcker. Det är så otroligt roligt och intressant. Jag tror att jag lär mig precis lika mycket som de som lyssnar på mig. Har nästan känt mig lite som en scandinavisk Al gore, kände mig nog särskilt som honom när jag var tvungen att flyga mellan Sthlm och Umeå i tisdags för att hinna hem till föreläsningen här utanför Umeå. Var även tvungen att ta Taxi mellan Väddö och Norrtälje för att hinna med en buss som tog mig till flyget. Fylld av flyg- och bilångest men jag hann dock i tid till föreläsningen. Träffade en störtskön amerikans vaktmästare som bestämt sig för att aldrig flyga mer. Så nästa gång han åker och hälsar på sin mamma i USA så tar han båt.

Imorgon åker jag till fjällen. För att uppleva sista vintervädret. Har nämligen fått mitt resedatum för Kenya, den 4 maj bär det av, till en ekologisk gård vid (eller i princip så ligger det i victoriasjön). För att jobba som volontär med odling och i skolan för hemlösa barn som familjen driver. Det känns otroligt spännande. Sedan efter en månad så möter jag upp en grupp från Rättvisemärkt och kommer att åka runt och besöka Rättvisemärkta producenter i 8 dagar.

Jag har fått en förfrågan på 350 böcker. Det känns häftigt.
Sista tryckningen är slutsåld. V 17 trycker jag upp fler.
Nu har jag varit vaken alldeles för länge. och klivit upp alldeles för tidigt kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback