Fjaskväder och föreläsningar

Jag såg en mask idag, en död mask, i en vattenpöl efter gårdagens regn. Regn den sista mars i Umeå, västerbotten. Fjaskväder! Idag ligger Londondimman tjock över Umeå. Grönt gräs kryper fram och asfalten får vårkänslorna att börja smyg spritta i hela kroppen. Dock minst en månad för tidigt. Såhär brukar jag annars känna tidigast runt valborgsmässoafton.

Jag funderar på att åka ned till Göteborg på Camino venue#2-HÄLSA som är fredag-lördag. Vore härligt att få vistas i ett hav av inspiration och "likasinnade" (vilket jag tycker är ett jäkligt dåligt uttryck som jag skäms lite för att använda, jag vet egentligen inte ens vad jag menar med det, eller jo det vet jag visst, människor som jobbar inom samma område). Sedan ska jag hålla föreläsningar i Falun, Tällberg och på Väddö den 7:e och 8:e april. Plus en i Strömbäck här utanför Umeå den 9:e april. Det känns riktigt kul. Finns nog få saker som ger en sådan adrenalinkick som att stå och prata framför allt från 2 till 1000 par förväntansfulla (och säkert vissa oförväntansfulla) ögon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback