Humlemat och borttappade hakor

Länge sedan nu. Det har hänt mycket.

Min mage är fortfarande ute och cyklar (efter någon väldigt främmande och otäck väg). Sitter förtilläfället och dricker pollen, ja pollen, jag vet, är inte det sådant som man (eller inte man, men många) är allergisk mot? (jag undrar just vad som händer om en pollenallergiker dricker det?) Jo det är det, små gula och några svarta pulver-kulor som ligger i en 200grams påse och ska förvaras i kylskåp 1 tsk rörs ut i vatten eller juice en gång/dag, OBS! ej varmt vatten (jag undrar just vad som hände då, min gissning är att värmen tar död på det som är bra, vad nu det är). Anledningen till att jag sitter här och dricker geting- och humlemat är att det påstås ska vara bra för immunförsvaret och det passar  bra  tycker jag att dricka och äta immunförsvars uppbyggande saker  nu när jag fått svar på en del av alla tusen  (inte tusen, då skulle jag ha varit väldigt svimfärdig och sängliggande, men många rör var det i alla fall) blodprov som jag tog för någon vecka sedan. Jag har tydligen sänkta blodplättar och vita blodkroppar, och dom vita blodpropparna har med immunförsvaret att göra (detta stod det dock inte i brevet från läkare Mårten, det var mest oförståligt, jag kanske ska utbilda mig till läkare bara för att skriva vettiga brev som folk förstår, och inte dessa gissningsmeddelanden som likagärna skulle kunna vara morsekoder). Känns som att jag testat och testar allt som som går, skulle någon säga till mig att jag varje morgon skulle klättra över vårt hyreshus samtidigt som jag jonglerade med åtta ägg och räknade baklänges från femhundrasextiosju till noll (och förstör jag äggen eller tappar räkningen så måste jag klättra ned och göra om det) så skulle jag inte förvånas över om jag gjorde det (först måste jag dock lära mig att jonglera, och klättra bra, räkningen skulle jag nog klara av). Har haft konstant illamående i två dagar nu och igår hade jag alldeles för hög feber.

Jag har förövrigt sagt upp mig från mitt jobb, det känns skönt. Mycket skönt. Jag saknar människorna, fast dom har jag ju kvar.

Nu ska jag skriva ett bra tal på 15 min som ska få alla onsdagslyssnare att tappa hakan, fyllas av inspiration och jävlaranamma och kanske till och med fälla en liten tår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback