"Trevlig midsommar", sa en man på gatan

Natten har jag mest spenderat på toaletten. Min mage är fortfarande kaos. Jag börjar bli orolig för den. 

När Anton sa grattis imorse så kom jag på att jag fyller år idag, det känns lite kul, det är alltid trevligt att fylla år och 19 är en rätt snygg ålder, liksom 17 och 21. Det är någonting med dessa ojämna nummer som gör att de har stil. Så imorse för nitton år sedan kl 05:52 så föddes jag, nitton år är inte särskit mycket. 
Kände mig lite ensam imorse av att vakna utan sång, tårta och finfrukost, men så slog mig tanken att nu har jag väl blivit stor, mitt namn har ju flyttat från brevlådan på teg till en alldeles egen brevlåda så jag ska nog sluta förvänta mig obligatoriska morgongratulationer. När jag precis hade accepterat min tysta "ensamma" födelsedagsmorgon och satt mig i soffan för att måla naglarna(för att pyssla om mig själv lite) så kommer hela familjen utom mamma och Tuffsa insjungandes genom dörren. Moje rullar in en fin gammal cykel, Toolie ger mig en puss och av pappa får jag (låna) sju böcker om en alldeles lagom kraftigt byggd kvinna, rysschoklad och en slant. Och det bästa av allt -Lotta på bråkmakargatan födelsedagssången- den gör varje födelsedag till en riktigt födelsedag. Så jag slapp vara särskilt stor idag, det känns bra, jag fick till och med en cykel. Anton gav mig en parfym med Maja-inslagning (garn och tidningspapper). Jag har aldrig fått en parfym förut, det kändes lite fint, och den luktade gott, så nu luktar jag gott. Inte för att jag stinker i vanliga fall (förutom nu i och för sig när magen är ledsen och hjälplös) men nu luktar jag lite extra gott. På vägen till jobbet sa en man på gatan "trevlig midsommar" också log han ett sånnt där genomhjärtligt leende som smittar av sig, så jag gick och log hela vägen till jobbet. Tack du som förgyllde min dag ytterligare.

Nu ska jag återgå till jobbet och försöka göra bort sådant som annars stressande ligger kvar och gnager i huvud och samvete.

"Är det en vanlig dag, är det en vanlig dag, nej det är ingen vanlig dag för det är min födelsedag, hurra hurra hurra, hurra hurra hurra"   

Kommentarer
Postat av: linnea

JAAAA! MAJA HAR BÖRJAT BLOGGA PÅ RIKTIGT!

2007-06-28 @ 16:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback